Huiswerk-opdrachtTijdens de dyslexietraining maken leerlingen een afspraak met de dyslexiecoach op hun school. Samen vullen ze de vragenlijst in.Vragen en aandachtspunten worden behandeld tijdens de training of tijdens een van de extra begeleidingsmomenten na de training.** Na de training kunnen leerlingen gratis gebruik maken van twee extra begeleidingsmoment bij praktijk Quadraat. Naam leerling * Deelnemer aan de dyslexietraining Voornaam Achternaam Naam dyslexiecoach * Zorgcoördinator / Remedial Teacher Voornaam Achternaam Deze tekst-naar-spraak-software gebruik ik: * Alinea Suite (Windows) Alinea Online Alinea (app) Web2Speech Kurzweil Online Kurzweil 3000 (Windows) Kurzweil 3000 (Mac) Kurzweil Mobile (app) Op dit moment heb ik al digitale boeken in het dyslexieformaat * Ja, school heeft de boeken geregeld. Ja, mijn ouder(s)/verzorger(s) hebben de boeken geregeld. Nee, dat moet ik nog doen. Nee, ik heb daar hulp bij nodig. Indien nee: hoe kan ik ervoor zorgen dat ik zo snel mogelijk aan de boeken kom? Ik vind het fijn om Alinea/Kurzweil te gebruiken voor het typen van teksten: Ja, ik wil gebruik maken van digitale werkboeken. Ja, als een soort schrift maar ik gebruik mijn papieren werkboeken. Nee, ik wil het alleen gebruiken voor het lezen van boeken/teksten. Mag ik in de klas werken met Alinea/Kurzweil? Nee Ja, met mijn eigen laptop/iPad. Ja, met een computer/laptop van school. Mag ik toetsen maken met Alinea/Kurzweil? Ja, alle toetsen. Ja, in de toetsweken. Nee Indien ja: wat is van toepassing? Teksten en toetsvragen kan ik laten voorlezen. Ik mag mijn antwoorden typen. Mijn antwoorden moet/wil ik op papier schrijven. Wat mag ik van school verwachten? Zijn er naast extra tijd bij toetsen andere maatregelen voor de leerlingen met dyslexie? Wat wordt er van mijn verwacht? Bijvoorbeeld m.b.t. overgaan naar het volgende schooljaar. Zijn er meer afspraken gemaakt? Naast extra oefening met de dyslexiesoftware is het voor mij handig om de voucher voor 2 individuele begeleidingsmomenten in te zetten voor: Extra uitleg en oefening voor het verbeteren van de spelling. Extra uitleg en oefening voor het verbeteren van het lezen en leestempo. Extra uitleg en oefening m.b.t. het verwerken van veel tekst bij zaakvakken. Het ontdekken van extra tools m.b.t. de moderne vreemde talen Iets anders, namelijk ... Bericht of vraag voor de begeleider van Quadraat: Kopie van dit formulier e-mailen naar: Indien gewenst e-mailadres van leerling en/of dyslexiecoach invullen. Bedankt voor het invullen!